امکان عملیات‌های ویژه توسط جنگنده J-20 دو سرنشین

منابع چینی در خصوص توانایی‌های خاص برای مدل دو سرنشین جنگنده پنهانکار J-20 صحبت می‌کنند.

چندی پیش وب‌سایت چین نگار در پستی به انتشار تصاویر گرافیکی در خصوص مدل دو سرنشین جنگنده پنهانکار ارتش چین اشاره کرده بود.

حالا و در جدیدترین تحول در خصوص این جنگنده منابع علمی و صنعتی این کشور در گزارشی به مزایای این طرح اشاره کردند.

بر اساس این گزارش در زمانی که دو سرنشین در این جنگنده به کار رفته باشد، خلبان کابین جلو هدایت پرنده را بر عهده داشته و خدمه کابین عقب اقداماتی مثل تهاجم الکترونیک یا کنترل پرنده‌های بدون سرنشین را بر عهده خواهد گرفت.

منابع چینی اعتقاد دارند که در جنگنده مورد نظر امکان در نظر گرفتن امکاناتی برای انجام عملیات‌های تهاجم الکترونیک وجود دارد و از طرف دیگر بحث عملیات مشترک بین پلتفرم‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین از جمله ایده‌های جدید در حوزه رزم هوایی است که اخیرا چندین کشور صاحب فناوری آن را مطرح کرده و آزمایش‌هایی را نیز در این بخش انجام داده‌اند.

این پهپادها می‌توانند در فضای پر خطر بحث عملیات‌های شناسایی یا تهاجمی را انجام داده و ریسک متوجه برای جنگنده‌های سرنشین‌دار را کم کنند.

در حال حاضر هنوز خبری از مدل دو سرنشین جی 20 نیست، اما با توجه به تصاویر و گزارش‌ها و مقالات به نظر می‌رسد زمان زیادی تا رویت شدن اولین مدل دو سرنشین این جنگنده باقی نمانده باشد.

منابع مختلف اعتقاد دارند که چینی‌ها در حال حاضر چیزی در حدود 90 فروند از این جنگنده را ساخته‌اند و در عین حال به چیزی در حدود 400 الی 500 فروند از آن نیز برای تامین نیاز خود احتیاج دارند.

تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *