چین توسعه هواپیمای داخلی را با انجام اولین پرواز شرکت OTT سرعت می‌بخشد

شرکت خطوط هوایی One Two Three (OTT)، زیرمجموعه شرکت هواپیمایی China Eastern Airlines، روز دوشنبه با استفاده از هواپیمای تولید داخل ARJ21 اولین پرواز تجاری خود را انجام داد.

شرکت OTT در سال 2020 تاسیس شد و قرار است فقط با هواپیماهای ساخت چین پروازهای خود را انجام دهد.

این پرواز تقریباً دوساعته از فرودگاه بین‌المللی شانگهای به فرودگاه بین‌المللی پکن انجام شد و قرار است در 3 ماه آینده در مسیرهای دیگری نیز انجام شود.

شرکت OTT از یک هواپیمای ARJ21 برای پرواز استفاده کرد که اولین هواپیمای ساخت داخل چین برای بازار هواپیمایی منطقه‌ای است.

هواپیمای ARJ21 ساخته‌شده توسط شرکت هواپیمایی بازرگانی دولتی چین Comac است که در سال 2016 به بهره‌برداری رسید و برد آن 4000 کیلومتر و ارتفاع پرواز آن برابر با سایر هواپیماهای تجاری است.

ARJ21 با داشتن 90 صندلی در 18 ردیف، با مدل ERJ ساخت Embraer برزیل و A220 طراحی‌شده توسط Bombardier کانادا رقابت می‌کند.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در صنعت هواپیمای مسافری چین صورت گرفته است. هواپیمای C919 از نوع هواپیماهای بزرگ است که توسط کمپانی Comac ساخته‌شده و چین امیدوار است خانواده بوئینگ 737 MAX و ایرباس 320 نئو را به چالش بکشد. این هواپیما پروازهای آزمایشی هوای سرد خود را هفته گذشته آغاز کرد. قرار است سال آینده این هواپیما رسماً وارد خطوط هوایی شود.

با این حال، طبق گفته مرکز تحقیقات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن، برنامه پکن برای تولید یک هواپیمای تجاری برای شکستن دوگانه انحصاری تولید بوئینگ-ایرباس همچنان یک رویای پرهزینه است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *