نگاهی به استفاده از فناوری‌های تحویل بدون‌سرنشین کالا در چین

امروزه با هدف ارتقای کارآمدی آماد (لجستیک)، کاهش هزینه‌ها و گسترش تجربه کاربران؛ خودروهای بدون‌سرنشینِ تحویل کالا، ربات‌ها و سامانه‌های انبارداری خودکار بطور فزاینده‌ای در چین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تحویل کالا با خودروهای بدون‌سرنشین در مقایسه با تحویل کالا بصورت مرسوم؛ موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش ظرفیت حمل، افزایش امنیت، مقابله با چالش هزینه‌های نیروی انسانی و کمبود تعداد پیک‌ها شده است. این سامانه قادر به توزیع خودکار، حفظ عملکردهای عادی هنگام تحویل، طراحی مسیرها برای اطمینان از ارسال سفارش‌ها و مدیریت نحوه بارگیری بسته‌ها است.

گفته می‌شود تا پایان ماه ژوئن سال جاری، حدود ۱۶۰۰ انبار و بیش از ۴۰ پارک آماد هوشمند برترِ آسیا (Asian No.1 intelligent logistics parks) در سراسر کشور خدمات‌رسانی کردند.

شایان ذکر است تاکنون حدود ۱۷۰۰ محموله در چندین منطقه تجاری، منطقه دیدنی و منطقه مسکونی واقع در شنجن، گوانگ‌دونگ و شانگهای؛ با استفاده از پهپاد تحویل داده شده‌اند. همچنین، با توجه به محدودیت‌های فناوری رانندگی خودران فعلی و شرایط پیچیده ترافیکی، چندین خودروی بدون سرنشین تحویل کالا در برخی مناطق تعیین‌شده نظیر هتل‌ها، فروشگاه‌ها و دانشگاه‌ها مستقر شده است.

به گفته یکی از فعالان این حوزه، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا خدمات تحویل کالای بدون سرنشین در مقیاس بزرگ تجاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *