ادغام دو بورس اوراق بهادار در چین

کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) اخیرا ادغام بورس سهام شنجن و بورس SME را تصویب کرد.

این اقدام با ساده‌سازی ساختار معاملات در بورس شنجن انجام گرفته است. بورس SME در سال 2004 برای کمک به شرکت‌های کوچک در تأمین مالی ایجاد شد. طبق اعلام CSRC، با ادغام این دو بورس، بازار سهام نوظهور ChiNext تقویت می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در بیانیه‌ای نوشته است: این ادغام ساختار معاملات بورس سهام شنجن را بهینه می‌کند. بورس اصلی شنجن و ChiNext هر یک تمرکز خود را دارند و [بعد از ادغام] مکمل یکدیگر هستند.

این کمیسیون افزوده که این تجدید ساختار بخش مهمی از اصلاحات در بازارهای سرمایه چین است. پس از راه‌اندازی بورس Star Market (به سبک بورس نزدک آمریکا) در بورس اوراق بهادار شانگهای، تقاضای ادغام در طی سال گذشته افزایش یافت. با ایجاد بازار ChiNext برای شرکت‌های نوپا در سال 2009، نقش بورس SME کاهش یافته بود.

به گفته فعالان بازار، بورس SME درخشش خود را از دست داده بود زیرا دیگر شرکت‌های فناوری سرزمین اصلی وقتی می‌خواستند سهام عرضه کنند، دیگر این بورس را انتخاب نمی‌کردند. برخی از مقامات نظارتی و صنعتی مدت‌ها پیش پیشنهاد این ادغام را داده بودند.

سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده که قوانین مربوط به ثبت شرکت‌ها و فعالیت در بورس شنجن پس از ادغام بدون تغییر باقی می‌ماند. تا روز جمعه، بورس SME میزبان 1001 شرکت با سرمایه بازار کل 13.7 تریلیون یوآن (2.1 تریلیون دلار آمریکا) بود، در حالی که 468 شرکت در بورس اصلی شنجن معامله می‌کردند و به طور کلی 9.7 تریلیون یوآن ارزش بازاری آنها بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *