اطلاعات و تصویر تازه از ناو هواپیمابر جدید چین

تصویر ماهواره‌ای جدید که از مراحل ساخت ناو هواپیمابر جدید بومی چین منتشر شده، نشان دهنده این است که کشتی‌سازان چینی در حال سر هم کردن نهایی قطعات اصلی کشتی هستند و احتمالا این شناور تا قبل از پایان سال 2021 میلادی به آب خواهد افتاد.

این شناور جدید که فعلا در محافل دفاعی جهان به عنوان تایپ 003 شناخته می‌شود، یک طراحی متفاوت از دو ناو هواپیمابر قبلی چین خواهد بود و احتمالا با داشتن وزن 80 هزار تن از وضعیت سیستم پروازی عادی بر خلاف مدل‌های دارای سکوی پرش بهره خواهد برد.

سیستم پیشران این ناو همچنان از نوع دیزلی بوده و سیستم فلاخن مخصوص این ناو که قرار است در آن نصب شود، از نیروی الکترومغناطیسی بهره خواهد برد.

جنگنده اصلی این ناو به نظر همان پرنده‌های سری J-15 هستند که بر اساس سوخو 33 روسی توسعه پیدا کرده‌اند و در عین حال هواپیمای آواکس ناونشین چینی به اسم KJ 600 نیز بهره خواهد برد.

این رادار پرنده با الگوبرداری از روی هواپیمای سری E-2 ساخت آمریکا طراحی و ساخته شده است.

این ناو در حال ساخت در بندر شانگهای چین است و بعد از به آب افتادن، مراحل نصب تجهیزات حساس‌تر مثل سیستم‌های راداری و تسلیحاتی بر روی آن انجام خواهد شد.

در بحث زمان دقیق ورود به خدمت آن نمی‌توان به صورت دقیق صحبت خاصی را مطرح کرد، اما به نظر می‌رسد تا قبل از تمام شدن سال 2024 میلادی احتمالا این ناو به صورت کامل عملیاتی شده و در خدمت نیروی دریایی چین قرار بگیرد.

تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *