انتشار گزارش جدید کنگره آمریکا درباره نیروی دریایی چین + دانلود گزارش

گزارش جدید سالیانه کنگره آمریکا در خصوص نیروی دریایی ارتش چین منتشر شده است.

این گزارش 54 صفحه‌ای نشان دهنده افزایش مداوم توجه سیاسیون و محافل قدرت آمریکا به بحث مدرن سازی نیروی نیروی دریایی چین است.

از اواسط دهه 1990 میلادی نیروی دریایی چین به صورت خاص بحث مدرن سازی کمی و کیفی خود را پیش گرفته و تا به امروز هر سال این روند با رشد قابل توجه ادامه داشته است.

مقدمات آمریکایی نگران این مسئله هستند که چین، خصوصا در منطقه غرب اقیانوس آرام، در حال رسیدن به مرحله به چالش کشیدن نیروی دریایی آمریکا به عنوان قدرت اول آن منطقه هستند.

آمریکا معتقد است که چینی‌ها چندین ماموریت و اولویت را برای نیروی دریایی خود در نظر گرفتند؛ یکی آمادگی برای بحث تایوان و در صورت لزوم اشغال این جزیره، مسئله بعدی ایجاد برتری در آب‌های نزدیک چین، خصوصا منطقه چین جنوبی و حریم مناطق تجاری در فاصله 200 مایلی از سرزمین اصلی چین و البته در نهایت بحث ایجاد برتری چین در آب‌های دور دست است.

نیروی دریایی چین به عنوان بخشی مهم از استراتژی دفاعی ضد دسترسی پکن در حال گسترش کمی و کیفی خود است و در این مسیر توسعه انواع سیستم‌های شناوری و پروازی را در دستور کار دارند.

ایالات متحده آمریکا نیز در سال‌های اخیر در مقابل چین برای این بحث اقداماتی را مثل ارسال بهترین شناورها و نیروهای انسانی خود به منطقه به اقیانوس آرام در دستور کار قرار داده است.

برای دریافت این گزارش، اینجا کلیک کنید.

 تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *