ایالات متحده استفاده از تجهیزات برق چینی در پایگاه‌های نظامی را ممنوع کرد

وزیر انرژی ایالات متحده روز پنجشنبه در تلاش برای محافظت از امنیت ایالات متحده در برابر حملات سایبری و سایر حملات، شرکت‌های فعال در حوزه برق را که تأسیسات دفاعی حیاتی را تامین می‌کنند، واردات برخی سیستم‌های برقی از چین منع کرد.

دن برویلت وزیر انرژی آمریکا می‌گوید این اقدام به منظور محافظت از زیرساخت‌های برق ایالات متحده در برابر حملات سایبری و سایر حملات است.

وزارت انرژی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این دستورالعمل‌ها مربوط به تجهیزات دفاعی با ولتاژ 69 کیلوولت یا بالاتر است و آنها را از تهیه، وارد کردن، انتقال یا نصب تجهیزات الکتریکی سیستم انبوه منع می‌کند.

تجهیزات برق انبوه شامل مواردی است که در پست‌های فرعی، اتاق‌های کنترل یا نیروگاه‌ها، ازجمله راکتورهای هسته‌ای، خازن‌ها، ترانسفورماتورها، ژنراتورهای بزرگ و ژنراتورهای پشتیبان و سایر تجهیزات استفاده می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: ضروری است که ما سیستم برق را در برابر حملات و استثمار دشمنان خارجی ایمن کنیم.

برویلت گفت که این یکی از اقداماتی است که دولت ترامپ برای «کاهش توانایی دشمنان خارجی ما در هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم الکتریکی ما» انجام می‌دهد.

این ممنوعیت از 16 ژانویه، چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن، اعمال می‌شود. این به دنبال امضای دستورالعمل اجرایی مربوط به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در ماه مه است که انتظار می‌رود موانعی در واردات شبکه برق از چین و روسیه ایجاد کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *