بازی چینی از سوی اپل و گوگل برنده بهترین جایزه بازی موبایلی سال 2020 شد

بازی موبایلی Genshin Impact که توسط شرکت miHoYo مستقر در شانگهای ساخته شده، از زمان راه‌اندازی رسمی خود، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

بازی اکشن انیمیشن Genshin Impact برنده جایزه بهترین بازی برای سال 2020 از طرف Google Play و Apple Store App شد تا روند درخشش بازی‌های موبایلی چین برای سومین سال متوالی ادامه پیدا کند.

پیش از این هم بازی موبایلی PUBG Mobile در سال 2018 و بازی Call of Duty Mobile در سال 2019 که هر دو توسط شرکت چینی Tencent Holdings ساخته شده‌اند، توسط Google Play به عنوان برترین بازی‌های سال انتخاب شده بودند.

Genshin Impact از زمان معرفی رسمی خود در 28 سپتامبر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. طبق آمار شرکت Sensor Tower، این بازی در دنیای آزاد در هفته اول بیش از 60 میلیون دلار فروش داشته است.

سازنده این بازی در ماه‌های اکتبر و نوامبر به ترتیب 245 میلیون و 148 میلیون دلار درآمد کسب کرد که میانگین درآمد هر روز آن 6 میلیون دلار است.

بازی‌های موبایلی چینی طی سال‌های اخیر و در صنعتی که به سرعت در حال رشد است، در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. بازار جهانی بازی امسال 19.6 درصد رشد می‌کند و به 174.9 میلیارد دلار می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود 49 درصد از این میزان، بازی‌های موبایلی باشد که درآمد تقریبی آن 3/86 میلیارد دلار است.

موسسه Newzoo چین را به عنوان بزرگترین بازار بازی جهان با درآمد تقریبی 44 میلیارد دلار و پس از آن ایالات متحده با 41.3 میلیارد دلار اعلام کرده است.

به رسمیت شناختن Genshin Impact توسط اپل و گوگل گواه افزایش کیفیت و پیچیدگی بازی‌های چینی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *