توسعه زیرساخت‌ها برای تولید سلاح اتمی در چین + تصویر ماهواره‌ای

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز که بر پایه اطلاعات بدست آمده از یک جلسه مربوط به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده و حدودا یک ماه پیش برگزار شده است، کشور چین در سال‌های اخیر برنامه بسیار سنگینی برای توسعه توان تولید مواد هسته‌ای برای افزایش تعداد کلاهک‌های اتمی خود را آغاز کرده است.

سلاح اتمی در چین

این مسئله به دلیل افزایش تعداد موشک‌ها و بمب افکن‌های با توان حمل تسلیحات هسته‌ای در چین است.

در این مطلب به 4 اسلاید که از درون این اجلاس منتشر شده استناد شده است که یکی نقشه کلی از تاسیسات اتمی – نظامی چین است که در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و سه مورد دیگر تصاویر ماهواره‌ای است که مربوط به تاسیسات اتمی Jiuquan ، تاسیسات تحقیقات Mianyang و تاسیسات مربوط به یک راکتور نظامی در نزدیکی منطقه Leshan است.

سلاح اتمی در چین

بخش‌هایی که از تصاویر با رنگ‌های زرد، آبی و بنفش مشخص شده‌اند، مربوط به سازه‌هایی هستند که از سال 2010 تا به امروز یا از سال 2018 تا به امروز مورد ساخت و ساز و توسعه قرار گرفته‌اند.

ناتو و خصوصا آمریکا اعتقاد دارد که چین به دنبال افزایش توان نظامی هسته‌ای و رسیدن به نوعی برابری با آمریکا و روسیه در این زمینه است.

سلاح اتمی در چین

به همین دلیل در سال‌های اخیر آمریکا تلاش زیادی را برای متقاعد کردن چین برای ورود این کشور به پیمان‌های کاهش تسلیحاتی کرده که البته تا به امروز با پاسخ منفی پکن در این زمینه رو به رو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *