توسعه ناوگان جنوبی نیروی دریایی چین + تصویر ماهواره‌ای

تصاویر ماهواره‌ای جدید منتشر شده از تاسیسات نیروی دریایی چین در دریای چین جنوبی نشان دهنده توسعه زیرساخت‌های جدید در این منطقه است که نشان می‌دهد چینی‌ها برای پذیرش شناورهای بسیار سنگین، در حد ناوهای هواپیمابر، در این منطقه آماده می‌شوند.

یکی از تصاویر ماهواره‌ای مربوط به پایگاه چین در منطقه هاینان در دریای چین جنوبی است که نشان می‌دهد حوضچه خشک جدیدی در آن ساخته شده است و نکته قابل توجه درباره آن این است که این حوضچه توان پذیرش نسل جدید ناوهواپیمابر چین یعنی تایپ 003 را خواهد داشت.

این ناو جدید بر خلاف دو ناو قبلی هواپیمابر چینی بر اساس طراحی غربی و شبیه به کلاس فورد نیروی دریایی آمریکا ساخته خواهد شد.

این ناو نسبت به نمونه‌های قبلی بزرگتر و سنگین‌تر خواهد بود.

ناوگان جنوبی نیروی دریایی چین

ساخت این حوضچه خشک در سال 2016 آغاز شده و بر اساس تصاویر جدید ماهواره‌ای در نزدیکی تکمیل شدن است.

اخیر چینی‌ها در منطقه دریای چین جنوبی یک رزمایش بزرگ انجام داده و تمرین‌های مختلفی از جمله شلیک موشک و آزمایش تسلیحات را انجام داده‌اند.

تصاویر دیگر مربوط به پایگاه چین در منطقه هانیان نشان می‌دهد که ناو بالگرد برد تایپ 075 چینی نیز در آن پایگاه حضور دارد و از طرف دیگر پایگاه هوایی حاضر در این منطقه نیز با آشیانه‌ها و تاسیسات جدید مجهز شده است.

با توجه به ساخت حوضچه خشک جدید به نظر می‌رسد پایگاه دائمی ناوهواپیمابر جدید چین در هاینان خواهد بود.

بر روی این ناو از سیستم فلاخن با پیشران الکترومغناطیسی برای به پرواز درآودن هواپیما ها استفاده خواهد شد.

آواکس ناونشین چینی  KJ-600 نیز احتمالا بر روی این ناو مستقر خواهد شد.

پیش از این پایگاه‌های دریایی این منطقه میزبان زیردریایی‌ها و شناورهای سنگین رزمی بودند و حالا با اضافه شدن ناوهاپیمابر به نظر می‌رسد نیروی دریایی چین به دنبال تقویت جدی تر ناوگان جنوبی خود است و بخش عمده‌ای از بهترین شناورهای خود را به این ناوگان منتقل خواهد کرد.

تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *