توسعه کوادکوپتر چند منظوره در چین

یک تیم تحقیقاتی در غرب چین موفق به توسعه یک کوادکوپتر شده است که علاوه بر پرواز در هوا توان حرکت در زیر آب را نیز دارد.

ملخ های قدرتمندی برای این کوادکوپتر ها توسعه پیدا کرده که توان حرکت با سرعت 3600 دور در دقیقه در زیر آب را دارند و توان حرکتی در آن شرایط را برای این وسیله فراهم می‌کنند.

برای این که یک تصور کلی از تفاوت شرایط زیر آب و پرواز در هوا داشته باشید، به این مسئله توجه کنید که آب 800 بار متراکم تر از هوا است و حرکت در داخل آن امری بسیار مشکل‌تر به حساب می‌آید.

این کوادکوپتر جدید ساخت چین در طول پرواز آزمایش 90 ثانیه‌ای خود 7 بار به زیر آب رفته و از آن خارج شده و در طول این تست بدون شکل خاصی این حرکات را انجام داده است.

وزن این کوادکوپتر در حدود 1.5 کیلوگرم است. زمان کلی پرواز این کوادکوپتر 20 دقیقه بوده و توان حمل 500 گرم محموله را دارد.

از سال‌ها پیش تا به امروز دانشمندان در بحث پلتفرم‌های پروازی که توان انجام حرکت هم در هوا و هم زیر آب را داشته باشند، مطالعات گسترده‌ای را انجام داده‌اند، اما هنوز به نظر می‌رسد تا رسیدن به یک طراحی قابل اطمینان فاصله زیادی وجود دارد.

در حال حاضر موشک‌های بالستیک، کروز و پهپادهایی وجود دارند که می‌توانند از زیر آب به بیرون پرتاب شوند و یا اژدرهای هوا پرتابی وجود دارد که از هوا به زیر آب رفته و فعال می‌شوند، اما تمام این سیستم‌ها تنها یک بار توان ورود یا خروج از آب را دارند.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که هر دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا در زمینه این نوع وسایل به پیشرفت‌هایی رسیدند که در دلایل صحبت‌های خود، به مبحث اشیای پروازی ناشناس اشاره می‌کنند.

این کارشناسان در سال‌های اخیر به رویت اشیاء پروازی ناشناس و افزایش رصد آنها در ایالات متحده آمریکا و چین اشاره داشتند و در عین حال به این مسئله نیز تاکید کردند که احتمالا این اشیاء پروازی نامشخص که در اشکال مختلف رصد شده و توان پرواز و مانورهای عجیبی دارند، ساخت دست انسان هستند.

در هر صورت بحث پلتفرم‌هایی با توان پرواز در زیر آب و هوا از جمله مباحثی است که در حال داغ شدن در بین قدرت‌های جهانی است و می‌تواند تاکتیک‌های رزمی خصوصا در بخش دریایی را برای همیشه دچار تغییر کند.

تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *