خدمات پرداخت آفلاین به ارز دیجیتال چین اضافه می‌شود

بانک خلق چین به شرکت‌کنندگان در مرحله بعدی آزمایش‌های ارز دیجیتال خود اجازه می‌دهد تا از آن برای خریدهای آنلاین و پرداخت‌های آفلاین استفاده کنند.

یک منبع ناشناس از نهاد تحقیقاتی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین به China Daily گفت که پایانه‌های دیجیتال یوآن در نزدیک به 10 هزار فروشگاه فیزیکی در سوجو Suzhou در استان جیانگسو در شرق چین راه‌اندازی می‌شوند که مراکز اصلی تجاری و سوپرمارکت‌های بزرگ را تحت پوشش قرار می‌دهند.

یک گروه مشخص از کسبه در شهر برای خدمات پرداخت آفلاین انتخاب می‌شوند که باید توسط تلفن‌های همراه ویژه یا پایانه‌های فروش به‌روز شده پشتیبانی شوند.

این منبع گفت: برخی از کاربران همچنین مجاز به آزمایش عملکرد «کیف پول آفلاین» هستند. Huawei و برخی از تلفن‌های همراه تعیین‌شده Vivo از عملکرد کیف پول آفلاین پشتیبانی می‌کنند و کاربران باید یک برنامه پرداخت آفلاین را نصب کنند.

دولت محلی جیانگسو مؤسسات شرکت‌کننده در این پروژه، کاربران کیف پول آفلاین را انتخاب می‌کنند.

کیف پول آفلاین یک تسهیلات یا برنامه ویژه است که در تلفن‌های همراه یا سایر دستگاه‌های پایانه نصب‌شده است.

اگر اتصال اینترنتی وجود نداشته باشد یا سیگنال شبکه ضعیف باشد، کاربران مجبور نیستند از طریق سیستم بانکی پول منتقل کنند.

در عوض فروشندگان باید هویت کاربران و اطلاعات معامله را تأیید کنند و با استفاده از کارکرد ارز دیجیتال و صرفاً از طریق کیف پول عملیات پرداخت را انجام دهند.

روز جمعه، ساکنان سوجو که برنده قرعه‌کشی تصادفی شدند، 100 هزار «بسته قرمز» مجازی درمجموع به ارزش 20 میلیون یوآن (3.06 میلیون دلار) دریافت کردند تا از طریق یک برنامه موبایلی در فروشگاه‌های معین آنلاین و فیزیکی اقدام به خرید کنند.

علاوه بر این، بانک مرکزی چین همچنین روش‌های مختلف پرداخت را در طول آزمایش‌ها در جیانگسو اجرا خواهد کرد.

کاربران می‌توانند از طریق QR آفلاین، پرداخت‌های نظیر به نظیر به‌صورت آفلاین بر اساس فناوری ارتباطات نزدیک، یا پرداخت‌های آنلاین از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، پرداخت ارز دیجیتال انجام دهند.

غول خرده‌فروشی JD به اولین بستر آنلاین تبدیل شده است که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را می‌پذیرد.

ساکنان سوجو که برنده قرعه‌کشی تصادفی شده‌اند، می‌توانند از ارز دیجیتال در برنامه JD و در برخی فروشگاه‌های فیزیکی آن استفاده کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *