رکورد افزایش تعداد سوپر میلیاردرهای چین در سال 2020

طبق آخرین گزارش ثروت در جهان که توسط موسسه نایت فرانک Knight Frank منتشرشده، ثروتمندان جهان سال پرسودی را به لطف بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌اند و تعداد آنها در سال گذشته افزایش یافته است که این رشد در چین بیش از سایر کشورهای جهان بوده است.

تعداد اعضای باشگاه ثروتمندان چینی یعنی افرادی که دارایی خالص به استثنای خانه محل سکونت آنها بیش از 30 میلیون دلار است در سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

سوئد، در مکان دوم قرار گرفته چراکه تعداد ساکنان فوق‌العاده ثروتمند آن 11 درصد رشد کرده است. رتبه سوم هم از آن سنگاپور است که تعداد سوپر میلیاردهای آن 10 درصد رشد کرده است.

تعداد سوپر میلیاردهای چین در 5 سال گذشته 137 درصد رشد کرده و انتظار می‌رود در پنج سال آینده هم 46 درصد بیشتر شود. تا سال 2025، جمعیت سوپر میلیاردهای چین به بیش از 103،000 نفر خواهد رسید که این امر باعث می‌شود تا در جایگاه دوم جهانی قرار گیرد.

ایالات متحده با داشتن جمعیت سوپر میلیاردهای بیش از 180،000 نفر پیش‌بینی می‌شود که طی 5 سال آینده 24 درصد رشد کند و همچنان کشور اول جهان با بالاترین تعداد افراد ثروتمند باقی خواهد ماند.

در این مطالعه گفته شده سهام که حدود یک چهارم ثروت سوپر میلیاردهای جهان را به خود اختصاص می‌دهد، عامل اصلی افزایش ثروت آنها در سال 2020 بوده زیرا محدودیت‌های کرونایی به آنها فرصت داده تا سبد سهام خود را بهتر مدیریت کنند.

در مارس سال گذشته، بیشتر بازارهای سهام حدود 30 درصد سقوط کردند، اما از آن زمان به بعد در ایالات متحده بازگشتند. برای مثال شاخص S&P 500 از آن پس 70 درصد رشد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *