سپاه تفنگداران دریایی چین در حال تغییر نقش هستند؟

واحد تفنگداران دریایی ارتش چین که پیش از این، یک واحد تک منظوره برای انجام عملیات‌های آبی خاکی و تصرف نقاط ساحلی بوده، به نظر در حال تبدیل شدن به یک یگان برای عملیات‌های چند منظوره در نقاط مختلف است.

بر اساس گزارشی که از شبکه دولتی چین در تاریخ 2 ژوئن پخش شد، افسران و پرسنل یگان مورد نظر در پادگانی نامشخص در حال بررسی تانک‌های سری تایپ 15 هستند که جزو تانک‌های سبک بوده و از محصولات دفاعی جدید چین محسوب می‌شود.

در این گزارش اشاره شده که یگان مورد نظر از تفنگداران دریایی چین در حال تجهیز برای عملیات‌های مشترک است.

در این گزارش به این مسئله اشاره شده که یگان‌هایی از سپاه تفنگداران دریایی چین اخیرا در مناطقی مرتفع به انجام تمرین پرداخته‌اند که به صورت ذاتی با فلسفه این نیرو در تضاد است.

به منطقه مورد نظر اشاره‌ای نشده، اما احتمالا نواحی تبت یا شین‌جیانگ منظور بوده است.

همچنین تمرین‌های مشترک با واحدهای توپخانه و زرهی نیروی زمینی چین اخیرا در برنامه‌های سپاه تفنگداران دریایی چین بوده است.

در عین حال در برنامه تلویزیونی مورد نظر به این مسئله نیز اشاره شده که این یگان برای حملات همزمان از زمین، دریا و هوا بر علیه دشمن در حال آماده شدن است.

این نوع از تغییر دکترین بیشتر یادآور نوع عملیات‌های فعلی سپاه تفنگداران دریایی آمریکا است که به عنوان یک واحد چند منظوره در نقاط مختلف وارد عمل می‌شود.

تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *