مدیر مالی هوآوی برای رد اتهام همکاری با ایران به دنبال تراکنش‌های بانک HSBC است

مدیر مالی هوآوی که مدت‌ها است در کانادا به اتهام همکاری با ایران دادگاهی شده و آمریکا خواستار استرداد وی شده، برای دفاع از خود و رد اتهامات درباره همکاری با ایران خواستار دسترسی به اطلاعات تراکنش‌های مربوط به هوآوی در بانک HSBC انگلستان شد.

منگ وانجو مدیر مالی هوآوی در تلاش است تا سوابق تراکنش‌های بانکی را از HSBC  بخواهد تا ثابت کند وی وام دهندگان را در رابطه با معاملات نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران فریب نداده است.

وی که در حال مبارزه با استرداد از کانادا به ایالات متحده است، از دادگاه عالی لندن خواستار صدور حکمی برای به دست آوردن سوابق تراکنش‌های بانک HSBC شد که به گفته او نشان می‌دهد بانک از ارتباط هوآوی با شرکت وابسته به ایران Skycom که درخواست استرداد را موجب شده، اطلاع داشته است.

این مدیر 48 ساله چینی در ماه دسامبر 2018 با درخواست تحویل به ایالات متحده در کانادا دستگیر شد و بعداً با قرار وثیقه 7.9 میلیون دلاری آزاد شد.

مقامات ایالات متحده به دنبال دستگیری منگ وانجو دختر بزرگ بنیانگذار میلیاردر هوآوی رن جنگفئی، به اتهام کلاهبرداری هستند و می‌گویند وی بانک‌ها را گمراه کرده است تا معاملات نقض تحریم‌های آمریکا را انجام دهند.

در قلب این پرونده یک فایل پاورپوینت وجود دارد که منگ در سال 2013 به HSBC در هنگ‌کنگ ارائه داده است.

در دادگاهی که روز جمعه محتویات آن منتشر شد، منگ اظهار داشته فایل پاورپوینت نشان می‌دهد Skycom یک شریک تجاری هوآوی است که در زمینه فروش و خدمات در ایران کار می‌کند.

دادستان‌های آمریکا و HSBC   این موضوع را رد می‌کنند. آنها می‌گویند که فایل پاورپوینت گمراه‌کننده بود زیرا منگ نتوانست اثبات کند که هوآوی عملیات Skycom را در ایران کنترل می‌کند.

ایالات متحده ادعا می‌کند که به همین دلیل، HSBC به ارائه خدمات بانکی به هوآوی، از جمله تسویه معاملات دلاری مربوط به تجارت Skycom در ایران ادامه داده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *