هشدار ایالات متحده به جزایر اقیانوس آرام درباره همکاری با واحد سابق هوآوی

واشنگتن به جزایر اقیانوس آرام هشدار داده است که پیشنهاد یک شرکت چینی برای مناقصه ساخت کابل اینترنتی زیردریایی در این منطقه، تهدیدی امنیتی است.

شرکت Huawei Marine، که اخیراً از شرکت Huawei Technologies جدا شده و اکنون اکثراً متعلق به یک شرکت چینی دیگر است، در رقابت با آلکاتل فرانسه، نوکیای فنلاند و NEC ژاپن در مناقصه پروژه 72.6 میلیون دلاری ساخت کابل اینترنتی زیردریایی در منطقه کشورهای جزایر اقیانوس آرام شرکت کرده است.

این پروژه برای بهبود ارتباطات با کشورهای جزیره نائورو، ایالات فدرال میکرونزی (FSM) و کیریباتی طراحی شده است.

واشنگتن در ماه جولای یادداشت دیپلماتیکی به میکرونزی ارسال کرد و نگرانی‌های استراتژیک خود را در مورد این پروژه ابراز داشت زیرا هوآوی مارین و سایر شرکت‌های چینی ملزم به همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی پکن هستند.

رئیس میکرونزی در حال پایان دادن به یک سفر یک هفته‌ای به چین است و پکن اخیراً تعامل خود را با این کشور افزایش داده است، این کشور خودگردان است اما برای دفاع از خود به واشنگتن نیاز دارد. این کشور در پروژه جاده ابریشم جدید چین شرکت کرده است و این هفته سفیر چین چک 50 هزار دلاری را برای کمک به جلوگیری از ویروس کرونا تحویل میکرونزی داده است.

کابل‌های زیردریا، که ظرفیت داده‌های آنها بسیار بیشتر از ماهواره‌ها است، به یک چالش حساس دیپلماسی در اقیانوس آرام تبدیل شده‌اند. رویترز خبر داده که پیشنهاد دریایی هواوی جذاب است زیرا بیش از 20٪ ارزان‌تر از رقبا است.

شرکت Huawei Marine اکنون بیشتر متعلق به شانگهای Hengtong Optic-Electric، بخشی از گروه Hengtong است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده Huawei Marine را در اصطلاح Entity List خود قرار داده که فروش کالا و فناوری را به شرکت محدود می‌کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *