پارک فناوری پهپاد در چین احداث می‌شود

شرکت صنایع هواپیما سازی چینی موسوم به CAIG که از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ چینی AVIC است، قراردادی را با مسئولین استان سیچوآن در جنوب غربی این کشور امضاء کرده‌اند تا یک پارک فناوری مختص پرنده‌های بدون سرنشین را در این استان احداث کنند.

بر اساس اطلاعیه صادر شده، این پارک فناوری در شهر زیگانگ در این منطقه احداث خواهد شد و هم بر روی بحث پهپادهای نظامی و هم تجاری تمرکز خواهد داشت.

هدف از حرکت توسعه فناوری‌ها در این خصوص و توسعه توان صنعتی و تولیدی در این منطقه است.

در این پارک فناوری مسائل مختلفی مثل طراحی، توسعه و تحقیقات، ساخت قطعات (شامل استفاده از فناوری پرینت 3 بعدی)، اسمبل و تولید پیگیری خواهد شد.

بر اساس این طرح مبلغی در حدود 1.5 میلیارد دلار برای توسعه این مرکز هزینه خواهد شد و در سال 2023 میلادی این پارک فناوری فعال خواهد شد.

این پارک در نهایت قرار است تحت عنوان و برند مرکز صنایع پهپادی CAIG-Zigong به صورت سالانه 100 فروند پهپاد سایز بزرگ را تولید کرده و تحویل دهد.

برآوردها حاکی از این است که این مرکز بتواند به صورت سالانه میزان هزینه‌ای که برای توسعه آن خرج شده است را بر پایه تولید پرنده‌های بدون سرنشین بازپرداخت کند.

مسئولین استان سیچوآن اعلام کردند که این تاسیسات از تلاش‌ها برای توسعه صنایع هوایی در این منطقه پشتیبانی خواهد کرد و موجب بروز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه می‌شود.

تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *