چرخش نگاه سرمایه‌گذاران ثروتمند و طبقه متوسط چین از بازارهای خارجی به بازار چین

سرمایه‌گذاران مرفه چین بزرگترین برندگان رونق اقتصادی چین بوده‌اند اما تحلیلگران می‌گویند سرمایه‌گذاران متمول چین ممکن است سال آینده بیشتر تمایل داشته باشند که پول خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه‌گذاری‌های با ریسک.

در ظاهر، دلیل کمی وجود دارد که سرمایه‌گذاران ثروتمند و طبقه متوسط چین نگران پول خود در سال آینده باشند: چین تنها اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود که در سال آینده هم همچون امسال رشد به شدت مثبتی را خواهد دید.

اما بحث و گفتگو با ده‌ها نفر از اعضای این گروه اجتماعی که بزرگترین برندگان رونق اقتصادی چین و ادغام آن در اقتصاد جهانی هستند، نشان می‌دهد که بسیاری از آنها کاملاً برعکس فکر می‌کند. در حالی که آنها عموماً یک سبک زندگی مرفهی را سپری می‌کنند، بسیاری نگرانند که آینده مانند گذشته رونق نداشته باشد.

با توجه به تغییر سیاست دولت برای تمرکز بیشتر بر اقتصاد داخلی، سرمایه‌گذاران چینی نسبت به مشاغل خارج از کشور و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، به‌ویژه با توجه به وخیم شدن فضای خارجی محتاط‌تر شده‌اند.

سرمایه‌گذاران چینی از سرمایه‌گذاری‌های داخلی در استارتاپ‌های پرریسک کنار می‌کشند و در عوض، توجه خود را به سهام شرکت‌های بزرگ چینی و املاک و مستغلات در شهرهای درجه اول به عنوان مطمئن‌ترین مکان برای پول خود معطوف می‌کنند.

طبق گزارش نظرسنجی مدیریت خانوادگی China Family Legacy Wealth 2020 که ماه گذشته توسط موسسه تحقیقاتی هورون Hurun منتشر شد، بیش از نیمی از خانواده‌های پولدار چینی که حداقل 30 میلیون دلار سرمایه دارند گفتند که قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود را کاهش دهند و بازارهای داخلی چین را اولین انتخاب خود برای سرمایه‌گذاری معرفی کردند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *