چین دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی را علنی کرده است

آمریکا اعلام کرده چین دیگر در دور زدن تحریم‌های کره شمالی، پنهان‌کاری نمی‌کند

نشریه وال‌استریت ژورنال خبر داده که به گفته مقامات آمریکایی، برخلاف سال‌های قبل که چینی‌ها کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را مخفیانه انجام می‌دادند، اکنون دیگر ابایی از علنی کردن این اقدامات خود و نقض تحریم‌های آمریکا را ندارند.

مقامات آمریکایی گفتند که چین به طور فزاینده‌ای تحریم‌های بین‌المللی کره شمالی را زیر پا گذاشته و دیگر تلاش نمی‌کند برخی از فعالیت‌های خود در این زمینه را پنهان کند زیرا به دنبال کمک به پیونگ‌یانگ برای تحمل کارزار فشار دولت ترامپ است.

برای سال‌ها، اعمال مجازات علیه پیونگ‌یانگ، یک بازی موش و گربه بوده است: کشتی‌هایی که تحت پرچم‌های خارجی از کشورهای دور فعالیت می‌کردند چراغ‌های رهگیری خود را خاموش کرده و مسیرهای دورانی را طی می‌کردند تا از شناسایی خود جلوگیری کنند.

اما اوضاع طی یک سال اخیر تغییر کرده زیرا طبق اظهارات مقامات ایالات متحده و تصاویر ماهواره‌ای دولت ایالات متحده که به وال‌استریت ژورنال ارائه شده است، در سال اخیر، کشتی‌های پرچم‌دار کره شمالی صدها محموله زغال‌سنگ را به منطقه نینگبو-ژوشان Ningbo-Zhoushan چین منتقل کرده‌اند.

همچنین این تصاویر نشان می‌دهد کشتی‌های باری با پرچم چین نیز به کره شمالی سفر کرده‌اند تا بارهای زغال‌سنگ را در بندر Nampo حمل کنند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: این دیگر اقدامات پنهانی نیست. این واقعیت که چین کار را برای کره شمالی راحت‌تر می‌کند، باعث می‌شود که کره‌ای‌ها درآمد قابل‌اطمینان‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *