کتابشناسی| علم و فناوری مواد پیشرفته: ره‌ نگاشت کشور چین تا سال ۲۰۵۰

در کتاب «علم و فناوری مواد پیشرفته: ره‌ نگاشت کشور چین تا سال ۲۰۵۰» به این نکته اشاره شده است که مسئولان چینی قصد دارند با یک برنامه‌ریزی بلندمدت تا حدود سال ۲۰۵۰، یک نظام جامع نوآوری علم و فناوری مواد را در کشورشان بنیان نهند.

کتاب «علم و فناوری مواد پیشرفته: ره‌ نگاشت کشور چین تا سال ۲۰۵۰» توسط آکادمی علوم چین تالیف شده و انتشارات “روزگار نو” آن را ترجمه و چاپ کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: مواد، نقاط عطف و بنیان‌های فیزیکی تمدن بشر را تشکیل می‌دهند. امروزه فناوری مواد، در حمل و نقل، انرژی و نیرو، منابع و محیط زیست، الکترونیک و اطلاعات، کشاورزی، ساخت‌وساز، هوانوردی، دفاع ملی و نظامی و بسیاری از پروژه‌های مهم ملی، پیشرو بوده و بنیان فیزیکی آنها محسوب می‌شود.

با توسعه‌ی جوامع، به‌دلیل نیازبه افزایش تنوع و کیفیت مواد، تأمین تقاضاهای مختلف، استفاده‌ی کارآمد از منابع و به‌حداقل‌رسانی آلودگی محیط‌‌ زیست، علم و مهندسی مواد، رسالت مهمی را در تحقیق و توسعه بر عهده دارد.

با درک این اهمیت کلیدی، مسئولان چینی قصد دارند با یک برنامه‌ریزی بلندمدت تا حدود ۲۰۵۰، یک نظام جامع نوآوری علم و فناوری مواد را در این کشور بنیان نهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *