گشت‌وگذار مردم ووهان با اتوبوس‌های خودران، یک سال پس از کرونا

زندگی در شهر ووهان مرکزی چین، جایی که شیوع Covid-19 برای اولین بار یک سال پیش در آنجا شناسایی شد تا حد زیادی به حالت عادی برگشته است.

در پی ارائه آخرین لوازم دارای فناوری پیشرفته در یک پارک بوم‌شناختی محلی در ووهان، ساکنان این شهر به زودی راهی جدید برای گذران اوقات فراغت خود به دست می‌آورند. قرار است در این پارک، وسایل نقلیه خودران و خودروی هوشمند فروش غذا به مردم خدمات ارائه کنند.

در این پروژه 19 وسیله نقلیه خودران در پارک بوم‌شناختی لانگلینگشان Longlingshan، در حومه جنوب غربی ووهان به کار گرفته می‌شود. این ناوگان شامل وسایل نقلیه هوشمند برای نظافت و فروش مواد غذایی به همراه اتوبوس‌های گشت‌وگذاری خواهد بود که راننده ندارند.

به گزارش روزنامه دولتی Chutian Metropolis Daily، این پروژه روز چهارشنبه به پایان رسید و بازدیدکنندگان پارک می‌توانند از اول ژانویه 2021 از وسایل نقلیه جدید استفاده کنند.

شرکت هوش مصنوعی   DeepBlue Technology، دانگ فنگ موتور سازنده اتومبیل و شرکت تحویل خودکار Neolix Technologies و سایر شرکت‌های چینی، روی این پروژه کار کرده‌اند.

وسیله نقلیه دانگ‌فنگ یک اتوبوس مسافرتی برای بازدیدکنندگان است بدون کابین راننده یا فرمان است. مدیر بازاریابی فناوری Dongfeng، در این باره گفت، این اتوبوس می‌تواند موانعی را که تا 15 متر دورتر است شناسایی و از برخورد آنها جلوگیری کند. این وسیله نقلیه برای مسیرهای ثابت در یک منطقه بسته یا نیمه بسته طراحی شده است.

شرکت DeepBlue هم ماشین‌های آشغال‌جمع‌کن هوشمند طراحی کرده که ظاهری مانند پاندا دارند. این وسایل نقلیه دو جاروی بزرگ در جلو و یک جعبه زباله در عقب حمل می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند یک شبانه‌روز، در تونل‌ها و حتی در شرایط بارانی به کار خود ادامه دهند. با این حال، آنها فقط با سرعت 3 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. این وسایل نقلیه همچنین دارای سیستم استفاده مجدد از آب داخلی هستند که قادر به دفع و بازیافت آب جدا شده از خاک و زباله است.

شرکت Neolix هم دستگاه‌های فروش خودکار را تولید کرده که به فروش آب و تنقلات می‌پردازند. می‌توان از طریق یک برنامه کوچک بر روی تلفن هوشمند از این وسایل نقلیه استفاده کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *