آغاز تولید هواپیمای سوخت‌رسان در چین + عکس

بر اساس تصاویر ماهواره از فرودگاهی در منطقه یانلیانگ چین، به نظر می‌رسد که تولید انبوه مدل سوخت‌رسان هوا به هوا بر اساس هواپیمای ترابری Y-20 آغاز شده است.

هواپیمای سوخت‌رسان در چین

در تصویری که به تاریخ 30 دسامبر 2020 میلادی تهیه و اخیرا منتشر شده است، حداقل 4 فروند هواپیمای Y-20 دیده می‌شود که مجهز به پاد سوخت‌رسانی در زیر بال خود هستند و این مسئله نشان می‌دهد که تولید انبوه این پرنده آغاز شده است.

این مدل از هواپیمای Y-20 به اسم Y-20U شناخته شده و به سه سیستم سوخت‌رسانی جمع شونده مجهز است که در زیر بال‌ها و بدنه قرار می‌گیرد.

این هواپیمای سوخت رسان در سال 2018 میلادی اولین پرواز خود را انجام داده و به نظر می‌رسد به سرعت امکان باز کردن سیستم‌های سوخت‌رسان و بدل کردن این هواپیما به مدل ترابری استاندارد نیز وجود داشته باشد.

این هواپیما‌ها همچنان از موتور روسی D-30KP-2 بهره می‌برند و به نظر می‌رسد موتور چینی WS-20 زودتر از سال 2024 آماده نباشد.

در حال حاضر نیروی هوایی چین از هواپیماهای سوخت‌رسان بر اساس بمب افکن H-6 ساخته شده و همچنین سه فروند  Il-78MP که از اوکراین در سال 2014 خریداری شده است، استفاده می‌کند.

تعداد کم سوخت‌رسان های سری  Il-78MP و ظرفیت کم برای حمل سوخت در تانکرهای توسعه یافته بر اساس سری H-6 باعث شده است تا چین پروژه سوخت‌رسان بومی بر اساس طرح Y-20 را وارد فاز عملیاتی کند.

تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *