ویروس کرونا: 9 میلیون نفر به طور رایگان در چین واکسینه شدند

چین روز شنبه اعلام کرد که در راستای اجرای طرح واکسیناسیون رایگان کرونا، 9 میلیون نفر را واکسینه کرده است.

این کشور در حال آماده‌سازی برای واکسیناسیون 50 میلیون نفر در قالب دو دوز واکسن، در آستانه فصل اوج سفر با شروع سال جدید قمری است. چین همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک برنامه ملی ایمن‌سازی برای عموم مردم پس از تعطیلات سال جدید قمری است.

زنگ ییکسین Zeng Yixin، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین در این باره گفت: از زمان شروع برنامه واکسیناسیون، بیش از 9 میلیون نفر واکسینه شده‌اند که یک میلیون و 600 هزار نفر از گروه‌های پرخطر بودند.

زنگ تأیید کرد دولت هزینه‌های واکسن را برای همه مردم تقبل می‌کند اما اضافه کرد که واکسن زدن داوطلبانه خواهند بود.

به گفته مقامات وزارت بهداشت چین، هزینه‌های واکسن کرونا توسط صندوق بیمه درمانی و بودجه ملی تأمین می‌شود.

زنگ همچنین خبر داد که دانشمندان دو انستیتوی چینی آزمایش‌هایی را بر روی نوع جدید ویروس کرونا که در انگلستان پدید آمده انجام داده‌اند و اطمینان یافتند که واکسن‌های چینی قادر به مبارزه با سویه جدید هستند.

وی افزود: این نتایج اطمینان ما را تقویت کرده است که واکسن‌های ما توانایی خنثی کردن انواع جدید جهش‌یافته را به طور مساوی دارند.

در همین حال، ایالات متحده و کشورهای اروپای غربی برای واکسیناسیون کرونا رقابت می‌کنند. بر اساس داده‌های بلومبرگ، انگلیس حدود 1.5 میلیون نفر را واکسن زده است، در حالی که بیش از 7 میلیون دوز در ایالات متحده تجویز شده است.

روز شنبه، مرکز کنترل بیماری چین گفت که بیشترین عوارض جانبی نسبت به واکسن‌های ساخته‌شده در داخل خفیف است و داده‌های پایش نشان می‌دهد که احتمال یک واکنش جانبی شدید حدود یک در یک میلیون نفر است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *