چین در حال افزایش سیلوهای پرتاب موشک قاره‌پیما

به گزارش چین‌نگار، تصاویر ماهواره‌ای از یک پایگاه نظامی چین نشان می‌دهد که این کشور در حال ساخت 16 سیلوی زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیمای این کشور است.

بر اساس تصویر منتشر شده که توسط اندیشکده فدراسیون دانشمندان آمریکایی مورد آنالیز قرار گرفته است، در پایگاه نظامی ارتش چین در نزدیکی شهر ووهای در منطقه مغولستان داخلی در چین که یک ناحیه زیر نظر حکومت چین (در شمال این کشور) است، سیلوهای بزرگی برای پرتاب موشک‌های سری دی اف 41 ساخته شده است.

این موشک‌های قاره پیمای چینی می‌توان بردی بین 10 الی 14 هزار کیلومتر داشته باشه و از سرزمین چین هر نقطه از آمریکا را مورد هدف قرار دهد. این موشک‌ها توان حمل یک یا چند کلاهک اتمی را دارد.

چینی‌ها در راستای دکترین خود به منظور افزایش توان بازدارندگی توسعه توان موشکی و هسته‌ای را در دستور کار قرار دادند و در حال حاضر توسعه سیلوهای ثابت، پرتاب‌گرهای متحرک زمینی، مدل‌های هوا پرتاب هم موشک‌های کروز و هم بالستیک و هم زیردریایی‌های حامل موشک قاره پیما در دستور کار پکن قرار دارد.

وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود در سال 2019 به این مسئله اشاره کرده بود که چینی‌ها به دنبال توسعه مدل‌های سیلو پرتاب، پرتاب‌گر متحرک بر روی قطار برای موشک‌های سری دی اف 41 است.

در گزارش سال 2020 به این مسئله اشاره شد که تاسیسات مورد نظر که تصویر آن اخیرا منتشر شده است، برای حداقل نوعی شبیه‌سازی و مدل‌سازی از وضعیت سیلو پرتاب این موشک به کار خواهد رفت.

چین بر اساس برآوردهای موجود چیزی در حدود 20 سیلوی پرتاب موشک فعال در اختیار دارد و این در حالی است که این تعداد در آمریکا 400 سیلوی فعال و در روسیه نیز نزدیک به 130 سیلوی فعال است.

این مسئله نشان می‌دهد که چین در این مسیر راه طولانی را برای رسیدن به دو قدرت بزرگتر در این بخش پیش روی خود دارد.

در عین حال بر اساس تصویر منتشر شده، چینی ها مسیرهایی را برای ورود و خروج حامل‌های بزرگ موشک به درون منطقه ساخت شده برای سیلوها ایجاد کردند که مشخصا نشان می‌دهد چینی‌ها به دنبال حفظ موشک‌های زیرزمین در شرایط خاص و حمل و پرتاب آنها از طریق پرتاب‌گرهای متحرک نیز هستند.

 تحقیق و نگارش توسط چین‌نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *